Zentoo

Zentoo's growing platform

Afgelopen donderdag werd de kas van Michel Grootscholten in Monster officieel omgedoopt tot gloednieuwe Zentoo locatie. Met deze ontwikkeling groeit het areaal van 67 naar 78 hectare. Een belangrijke stap in de groeiambitie, die afgelopen jaar is ingezet. Begin 2018 sprak Zentoo haar hernieuwde visie uit: de ontwikkeling naar een duurzaam ‘growing platform’ van 100 hectare. Dit platform gaat zorgen voor een verdere versnelling in de ontwikkeling van duurzaamheid, digitalisering en marketing.

De eerste stappen zijn in 2018 gezet met het behalen van het MPS-GAP groepscertificaat en de introductie van de composteerbare bloemenhoes. Om nog beter in te kunnen spelen op de kansen die de digitale ontwikkelingen biedt, is Zentoo momenteel bezig om een compleet nieuw softwarepakket te implementeren. Daarnaast staat de lancering van een nieuwe webshop gepland voor komend voorjaar. Om deze groeistrategie effectief door te voeren is besloten om per 1 januari 2019 de organisatiestructuur te wijzigen naar een directiemodel. Deze directie wordt gevormd door Edwin Steenbergen (algemeen), Arjan van der Voort (operationeel) en Martien Middelburg (financieel).

Tijdens de Meet & Greet werd Michel Grootscholten welkom geheten door de nieuwe algemeen directeur Edwin Steenbergen. Hierna gaf Edwin een korte update over de groeistrategie van Zentoo. De groeiambitie is inmiddels vergroot naar een marktaandeel van 30%. Met deze groei wil Zentoo zich verder professionaliseren om haar klanten nog beter te voorzien van een compleet, digitaal en duurzaam aanbod van chrysanten dat perfect past bij de veranderende markttrends.

V.l.n.r. Martien Middelburg (financieel directeur), Edwin Steenbergen (algemeen directeur) en Arjan van der Voort (operationeel directeur).