Zentoo

Stand LM Flower Fashion Trade Fair 2016

Code Green in Krug kistjes

Voor een exclusief persdiner rond de Krug champagne in Michelin ster restaurant 'De Treeswijkhoeve' is Code Green gestyled in houten Krug kistjes.

Foto: Enno Grimbergen

Design: LM Flower Fashion

Kennedy Cream Cake

Flower fashionable styled cake with beautiful Zentoo chrysanthemum Kennedy Cream.

Photo: LM Flower Fashion

Bouquet Tales met Aurora

Foto & design: Bouquet Tales

Televizier Ring Gala 2017

Chispa straalt op het AVROTROS Televizier Ring Gala 2017 in Amsterdam.

Foto: LM Flower Fashion / BAGGIT

Open Trouwlokatie Dag

In september 2017 werd de Open Trouwlokatie Dag georganiseerd. LM Flower Fashion stylde speciaal voor deze dag de lobby en de prachtige Spiegelzaal van het Amstel Hotel. De indrukwekkende bloemstukken die beide ruimtes sierden, waren o.a. gemaakt met Zentoo chrysant Baltica Salmon.

Foto & design: LM Flower Fashion

Aurora terug in Zentoo collectie

Aurora is terug in het Zentoo assortiment! Deze lime-roze troschrysant is een ware eye-catcher. Aurora is uniek door het schouwspel tussen zijn kleuren roze en lime. Aurora is vernoemd naar het Noorderlicht in Scandinavië dat gekenmerkt wordt door deze spectaculaire kleurencombinatie.

Aurora zal in beperkte aantallen beschikbaar zijn op de veilingklok in Naaldwijk. Daarnaast is Aurora ook verkrijgbaar in de Zentoo webshop.

Foto & design: OZ Export

Nieuw tijdperk

Als Nederlandse sierteelt hebben we een naam hoog te houden in de wereld. Wereldwijd staan we al jaren bekend als voorloper in teeltkennis, (teelt)technische innovaties en logistieke draaischijf van tuinbouwproducten. Dit hebben we bereikt door een combinatie van de Nederlandse handelsgeest en bovengemiddelde interesse in plantenteelt. Die factoren hebben ertoe geleid dat de tuinbouwsector in Nederland één van de pijlers onder de Nederlandse economie is geworden de afgelopen decennia.

Productiebedrijven en handelsbedrijven groeiden als kool en vanuit Nederland werd de halve wereld voorzien van de mooiste bloemen. Nog lang voordat de eerste marketeer zich met de sector ging bemoeien was het bloemenmerk Holland al een begrip in de wereld. Zowel de economie als de kwaliteit en diversiteit van de producten groeide en zo groeide het merk jaar na jaar. De handelsgeest bleef en dus groeide ook de Nederlandse productie met de jaren met af en toe een minder jaar tot gevolg.

De teeltkennis en de technische innovaties blijven uit Nederland komen maar de wereldwijde afzet vanuit Nederland groeit niet door. Sterker nog, de wereld verandert en op veel plekken in de wereld groeit de productie waar de Nederlandse productie terugloopt. Waar Nederland nog lang als logistiek centrum gold worden steeds vaker kortere lijnen door de buitenlandse producent naar de consument gevonden. Het 'marktaandeel' van het merk Holland neemt zienderogen af aangezien de korte lijnen in Nederland te vaak niet gerealiseerd worden door een verouderd afzetsysteem waar we in Nederland groot mee zijn geworden.

Trendwatchers, marketeers en andere visiologen vertellen ons dat de lijnen tussen producent en consument zowel letterlijk als figuurlijk korter zullen worden. Met teeltkennis en innovaties kunnen we in Nederland wellicht koploper blijven maar vanuit één productieland een heel continent bedienen is geen realistisch toekomstbeeld. Zaak dus om vanuit Nederland zo snel mogelijk de kortste keten waar mogelijk te realiseren. Hiervoor zijn sterke gespecialiseerde bedrijven danwel samenwerkingen nodig die in staat zijn goed te kunnen anticiperen op de veranderende vraag van de consument.

De consument wil weten waar product vandaan komt en hoe het geproduceerd is. Het duurt niet lang meer totdat op elk product vermeld wordt hoeveel water ervoor gebruikt is. Ook CO2 uitstoot en energieverbruik per product zal mee gaan wegen in de aankoopkeuzes van de consument. Dat dat op termijn betekent dat de productie verplaatst zal worden richting de consument is iets waar serieus rekening mee gehouden moet worden. Er vanuit gaan dat we over tien jaar nog hetzelfde doen als vandaag is waarschijnlijk de grootste fout die we kunnen maken.

Romantische inspiratie

Zentoo chrysanten Romance, Romance Pearl én Romance Purple in een opvallend mooi buiten arrangement gecreëerd door 'Natasja Turk voor LM Flower Fashion'.

Zentoo en DJ Khaled

XL bloem installaties met Zentoo chrysanten gemaakt door LM Flower Fashion om het grote succes van het album Grateful WINK van DJ Khaled te vieren.

Foto: LM Flower Fashion

Softone gedoopt tijdens Trade Fair

Het was op vrijdag 10 november jl. rond 11.00 uur nog drukker dan gebruikelijk bij de stand van Zentoo op de Flora Holland Trade Fair in Aalsmeer. Vertegenwoordigers van exporteurs, Just Chrys, diverse Zentoo kwekers en medewerkers van Dekker Chrysanten waren bijeen om de officiële doop bij te wonen van Softone.

Softone is de nieuwe enkelbloemige troschrysant van veredelaar Dekker Chrysanten met een grote bloem in een zachtrose / babypink kleur. Barry Middelburg, de Zentoo kweker van Softone, had de eer om deze nieuwe troschrysant met champagne te dopen.

Het doopmoment was één van de hoogtepunten van de beurs. Dit was de eerste beurs waar Softone werd gepresenteerd aan exporteurs en hun klanten. De reacties op deze nieuwe troschrysant waren zeer positief en Softone is overduidelijk een goede en gewenste aanvulling op het assortiment van zowel Zentoo als Dekker.

Softone is beschikbaar op de veilingklokken in Naaldwijk en Aalsmeer. Uiteraard is Softone ook verkrijgbaar via de Zentoo webshop.

Tekst: Dekker Chrysanten