Zentoo

Bloemenwand Trade Fair 2016

Zentoo had tijdens de Flora Holland Trade Fair een ware eyecatcher! Een prachtige kleurrijke bloemenwand was het middelpunt van de stand.

De bloemenwand is ontworpen en gecreëerd door 20NU (www.20nu.nl).

Greenovation Award Bio Sleeve

Vandaag, donderdag 8 november, was de uitreiking van de Greenovation Awards 2018 van Royal FloraHolland in het Royal FloraHolland House tijdens de Trade Fair in Aalsmeer.

Zentoo was genomineerd met zijn Easy Bio Sleeve in de categorie ‘Best Article’. En jawel, we hebben gewonnen! Een prachtige award voor een prachtig product.

De Zentoo Easy Bio Sleeve is een composteerbare bloemenhoes die de verwerking bij de bloemist of boeketterie vergemakkelijkt. De Easy Bio Sleeve is composteerbaar en daarom samen met het groenafval weg te gooien. Op deze manier hoeft men de hoezen niet meer te scheiden van het groenafval. Naast het gemak bij weggooien is deze verpakking ook milieuvriendelijk, omdat het milieu niet belast wordt met plastic afval.

De Zentoo Easy Bio Sleeve is leverbaar vanaf week 45.

Softone gedoopt tijdens Trade Fair

Het was op vrijdag 10 november jl. rond 11.00 uur nog drukker dan gebruikelijk bij de stand van Zentoo op de Flora Holland Trade Fair in Aalsmeer. Vertegenwoordigers van exporteurs, Just Chrys, diverse Zentoo kwekers en medewerkers van Dekker Chrysanten waren bijeen om de officiële doop bij te wonen van Softone.

Softone is de nieuwe enkelbloemige troschrysant van veredelaar Dekker Chrysanten met een grote bloem in een zachtrose / babypink kleur. Barry Middelburg, de Zentoo kweker van Softone, had de eer om deze nieuwe troschrysant met champagne te dopen.

Het doopmoment was één van de hoogtepunten van de beurs. Dit was de eerste beurs waar Softone werd gepresenteerd aan exporteurs en hun klanten. De reacties op deze nieuwe troschrysant waren zeer positief en Softone is overduidelijk een goede en gewenste aanvulling op het assortiment van zowel Zentoo als Dekker.

Softone is beschikbaar op de veilingklokken in Naaldwijk en Aalsmeer. Uiteraard is Softone ook verkrijgbaar via de Zentoo webshop.

Tekst: Dekker Chrysanten

Seasonal Trade Fair WHC

Op 14 en 15 maart as. vindt naast de Seasonal Trade Fair bij Royal FloraHolland óók in het net officieel geopende World Horti Center een Seasonal Trade Fair plaats.

Zentoo ontvangt u deze dagen graag in onze gloednieuwe Zentoo stand in het World Horti Center.

De Seasonal Trade Fair in het World Horti Center heeft als thema 'Van Concept Store tot Concept Story'. Beleef de retail experience: twaalf innovatieve sierteelt bedrijven presenteren hun nieuwe concepten, noviteiten en winkeloplossingen.

Samen met Decorum Plants & Flowers, Opti-flor, Royal Van Zanten, Floricultura BV, Van den Bos Flowerbulbs B.V., Smit Kwekerijen, Forever Plants Group, Air So Pure planten, Stolk Brothers, Dümmen Orange EU en Schoneveld Breeding wordt een geweldige presentatie neergezet.

Designer Romeo Sommers zal deze beide dagen om 11.00 u en 14.00 u een inspiratietour geven en om 15.00 u een trendlezing geven met als onderwerp 'Waarop kiest de consument?'.

Wij nodigen u van harte uit in onze Zentoo stand in het World Horti Center waar wij u graag onze nieuwste bedrijfsfilm showen. We zullen u onze verrassende noviteiten laten zien en uiteraard staat de koffie klaar om onder het genot ervan onze prachtige Zentoo stand te bekijken.
 
Uiteraard is de Seasonal Trade Fair bij Royal FloraHolland ook een bezoekje waard.
 
We zien u graag op 14 en 15 maart tussen 09.00 u - 17.00 u in onze Zentoo stand in het World Horti Center. Zentoo is te vinden op de Food & Flowers afdeling.

Succesvolle Trade Fair in het WHC

Zentoo kijkt terug op een succesvolle beurs in het World Horti Centre in Naaldwijk vorige week waar we, samen met Fleur Market, onze nieuwe boeketinspiratie en onze nieuwste parels presenteerden.

De bezoekers van de Zentoo stand waren positief verrast door alle kleurrijke boeketten en waren ook zeer geïnteresseerd in onze duurzame oplossingen zoals de composteerbare Zentoo Bio Sleeve.

Nieuw tijdperk

Als Nederlandse sierteelt hebben we een naam hoog te houden in de wereld. Wereldwijd staan we al jaren bekend als voorloper in teeltkennis, (teelt)technische innovaties en logistieke draaischijf van tuinbouwproducten. Dit hebben we bereikt door een combinatie van de Nederlandse handelsgeest en bovengemiddelde interesse in plantenteelt. Die factoren hebben ertoe geleid dat de tuinbouwsector in Nederland één van de pijlers onder de Nederlandse economie is geworden de afgelopen decennia.

Productiebedrijven en handelsbedrijven groeiden als kool en vanuit Nederland werd de halve wereld voorzien van de mooiste bloemen. Nog lang voordat de eerste marketeer zich met de sector ging bemoeien was het bloemenmerk Holland al een begrip in de wereld. Zowel de economie als de kwaliteit en diversiteit van de producten groeide en zo groeide het merk jaar na jaar. De handelsgeest bleef en dus groeide ook de Nederlandse productie met de jaren met af en toe een minder jaar tot gevolg.

De teeltkennis en de technische innovaties blijven uit Nederland komen maar de wereldwijde afzet vanuit Nederland groeit niet door. Sterker nog, de wereld verandert en op veel plekken in de wereld groeit de productie waar de Nederlandse productie terugloopt. Waar Nederland nog lang als logistiek centrum gold worden steeds vaker kortere lijnen door de buitenlandse producent naar de consument gevonden. Het 'marktaandeel' van het merk Holland neemt zienderogen af aangezien de korte lijnen in Nederland te vaak niet gerealiseerd worden door een verouderd afzetsysteem waar we in Nederland groot mee zijn geworden.

Trendwatchers, marketeers en andere visiologen vertellen ons dat de lijnen tussen producent en consument zowel letterlijk als figuurlijk korter zullen worden. Met teeltkennis en innovaties kunnen we in Nederland wellicht koploper blijven maar vanuit één productieland een heel continent bedienen is geen realistisch toekomstbeeld. Zaak dus om vanuit Nederland zo snel mogelijk de kortste keten waar mogelijk te realiseren. Hiervoor zijn sterke gespecialiseerde bedrijven danwel samenwerkingen nodig die in staat zijn goed te kunnen anticiperen op de veranderende vraag van de consument.

De consument wil weten waar product vandaan komt en hoe het geproduceerd is. Het duurt niet lang meer totdat op elk product vermeld wordt hoeveel water ervoor gebruikt is. Ook CO2 uitstoot en energieverbruik per product zal mee gaan wegen in de aankoopkeuzes van de consument. Dat dat op termijn betekent dat de productie verplaatst zal worden richting de consument is iets waar serieus rekening mee gehouden moet worden. Er vanuit gaan dat we over tien jaar nog hetzelfde doen als vandaag is waarschijnlijk de grootste fout die we kunnen maken.

Trade Fair Magical Forest

Searching for Floral Treasures?

Op de best bewaarde plek van de Trade Fair presenteert Zentoo haar nieuwste pareltjes. In het Magical Forest gaat u samen met Zentoo op zoek naar deze goed bewaarde geheimen. Het Magical Forest zal zich open stellen van 7 t/m 9 november a.s. tijdens de FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. Op deze mystieke plek zult u de nieuwste aanwinsten uit de Zentoo collectie vinden en voor deze editie zijn dat er al meer dan twaalf!

Naast de noviteiten presenteert Zentoo ook twee nieuwe hoezenlijnen in het kader van schappresentatie en 'duurzaam de toekomst in'. Als opwarmer vindt u hierboven alvast het ontwerp van de Zentoo EasyBio Sleeve.

Het Magical Forest met al zijn geheimen is uiteraard goed verborgen en daarom vindt u hierbij de kaart als hulpmiddel voor de zoektocht naar de Zentoo pareltjes van 2019.

Graag geven wij u uitgebreid uitleg over al deze Zentoo ontwikkelingen onder het genot van een verrassend hapje en drankje.   

In dit Magical Forest zullen naast Zentoo ook Fleur Market, Unicum en Samore haar nieuwste ontwikkelingen presenteren. 
 
Zentoo stand 1.2. - Magical Forest
FloraHolland Trade Fair 2018 in Aalsmeer
7 t/m 9 november